Quadern de bitàcola

Dilluns, 16 de març de 2020

Vivim una situació sense precedents.

Per raons de salut pública tots els centres educatius del país han tancat les seves portes. Des de llars d’infants fins a universitats, tots, públics, privats i concertats. Només a Catalunya, aquesta mesura afecta a un total de 1,565.478 alumnes. Això es fa com a mesura de contenció i per evitar la propagació del coronavirus, una variant de la família Coronaviridae, uns virus aliens als sistemes educatius, sí, però què en farem amb tants alumnes a casa?

Alguns proposen impartir classes a distància però no semblen posar-se d’acord amb la manera de fer-ho. Perquè, és clar, tenim situacions diverses, més ben dit, els alumnes tenen diverses situacions. Per exemple, què pot succeir amb un alumne que a casa seva no hi ha connexió a internet? Això pot passar per manca de pagament, per problemes de connexió si viu a indrets rurals o baixa connectivitat, si el pare, la mare o el germà fan servir l’únic ordinador de la casa, si resulta que tenen un sistema operatiu no compatible o els entra un hacker mentre el professor explicava.

També es dóna la circumstància que hi ha professors contagiats, o confinats, com tothom un cop declarat l’estat d’alerta en tot l’Estat. Seran baixes assegurades. O que els docents hagin de fer de pares i mares amb els seus propis fills voltant, jugant i cridant per casa.

De moment, seguim a l’espera que els responsables diguin alguna cosa.