Bitbot Challenge 2020: un repte tecnològic amb més noies

Bitbot Challenge 2020 és una competició promoguda per casals d’estiu de temàtica tecnològica per fomentar les vocacions en TIC entre els infants i els joves, posant especial atenció en les nenes i noies.

Imatge: Smartcatalonia

El Departament de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració de la Fundació i2cat, ha impulsat el ‘Bitbot Challenge 2020’ amb la voluntat de promoure aquest estiu casals inclusius de temàtica tecnològica.

L’objectiu ha estat donar una empenta a les empreses i entitats de lleure educatiu, afectades per l’aturada durant la crisi de la Covid19, i garantir una oferta d’activitats, per a infants i joves d’entre 8 i 14 anys, vinculades amb la tecnologia.

Reconeixement per promoure la presència de més noies

Dins el programa DonaTIC del Govern, que busca augmentar la presència de les dones en l’àmbit tecnològic, enguany s’impulsa un reconeixement per aquells casals d’estiu que han promogut i presentat més places per a nenes.

El Bitbot Challenge 2020 ha proposat aquest estiu la programació o robòtica educativa, la fabricació digital, la ciberseguretat i el ciberactivisme digital com a temàtiques de les activitats que s’han fet entre l’1 de juliol i el 14 de setembre.

El nombre d’entitats que van presentar les seves propostes va ser de vint amb un total de 28 casals o activitats diferents.

Les vint activitats seleccionades rebran 1.500 euros. S’ha fet un primer pagament de 750 euros a l’inici de casal, per posar-lo en marxa, i la resta una vegada entregada una memòria justificativa que acrediti el desenvolupament de les activitats proposades.

En total, es destinaran 38.000 euros. En una primera fase, es reconeixeran 20 projectes amb 1.500 euros i en una segona fase (un cop lliurades i valorades les memòries) les tres millors propostes seran reconegudes amb un primer premi de 4.000 euros, un segon de 2.500 euros i un tercer de 1.500 euros.

Competents en el món digital

Bitbot és un programa de promoció de l’oferta extraescolar d’activitats en els àmbits de la programació i la robòtica, a través d’un catàleg en línia d’aquestes activitats, de xerrades i d’una oferta de formació per a monitors. Acostar als infants la programació, la robòtica o el disseny 3D a través del lleure, des de ben petits, és una aposta segura per aprofundir en la seva competència digital i per ampliar les vocacions en tecnologia.

L’anunci dels guanyadors es donarà a conèixer l’octubre de 2020.