La Setmana Europea de la Formació Professional és una iniciativa promoguda per la Comissió Europea, que en aquesta edició de 2020 compta amb la cooperació de la Presidència alemanya del Consell de la Unió Europea.

Es tracta d’un esdeveniment celebrat a escala europea i de caràcter anual en el qual es desenvolupen, simultàniament en tots els països, multitud d’esdeveniments relacionats amb la promoció i la visibilitat dels ensenyaments de Formació Professional.
En l’àmbit de la Formació Professional, el programa Erasmus+ dóna suport al desenvolupament professional d’estudiants i personal docent que treballen en aquest sector a través de períodes de formació o pràctiques a l’estranger, permetent augmentar les perspectives professionals i opcions d’ocupabilitat i crear xarxes de treball i contactes
internacionals.

Aquesta edició, primera en format digital, se celebra del 9 al 13 de novembre

Erasmus+ ajuda a l’adquisició de competències per al mercat laboral: els estudiants que participen en el programa tenen el doble d’oportunitats de trobar feina.
A l’última convocatòria del Programa s’ha observat un creixement exponencial a Espanya
per al finançament de projectes de mobilitat europea en aquest sector educatiu, destinant-se més de 34,6 milions d’euros en 2020 per part de l’Agència Nacional SEPIE. Això suposa un increment de 462.063 € més que en la convocatòria anterior, la qual cosa ha permès finançar un total de 491 projectes d’FP Bàsica, FP de Grau Mitjà i Certificats de Professionalitat. Això es tradueix en un total de 11.325 mobilitats entre estudiants, acabats de titular i professorat d’FP, la qual cosa suposa un increment de 10,6% respecte a la convocatòria anterior.

Adaptats a les circumstàncies derivades de la pandèmia, l’edició de 2020 de la “Setmana
Europea de la Formació Professional” se celebrarà de manera online del 9 al 13 de novembre. Així mateix la temàtica específica sobre la qual versa aquesta celebració és la “Transició Ecològica i Digital”, d’acord amb les prioritats de la Comissió d’un «Pacte Verd Europeu» i una «Europa adaptada a l’era digital».

Fins avui, ja s’han registrat prop de 600 esdeveniments en 35 països de tot el continent i s’espera una participació de més d’un milió de persones.
Aquesta iniciativa es presenta com una oportunitat única per a conèixer exemples d’excel·lència en Formació Professional, així com pràctiques docents innovadores, programes de Formació Professional d’èxit que fomenten l’aprenentatge professional, l’aprenentatge en el treball, la millora de les competències i el reciclatge professional, a més d’associacions entre l’àmbit educatiu i el món laboral.

Les organitzacions dels Estats membres de la UE, dels països membres de l’Associació
Europea de Lliure Comerç (Islàndia, Liechtenstein, Noruega i Suïssa) i dels països candidats
poden registrar les seves activitats través de la web d’aquesta iniciativa europea.
A més, des del Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE),
Organisme públic adscrit al Ministeri d’Universitats que actua com a Agència Nacional
del programa Erasmus+ per als àmbits de l’educació i formació a Espanya, ha
organitzat la II edició Virtual del “Cafè viatger Erasmus+” dijous 12 de novembre a les
17.00 hores (hora peninsular), que comptarà amb la intervenció d’organitzacions beneficiàries i participants en projectes Erasmus+ en el sector de la Formació Professional. L’esdeveniment podrà seguir-se en directe des del canal de YouTube del SEPIE.