El retorn a les aules passades les vacances de Nadal ha fet palesa la preocupant situació de centenars de centres educatius en tot el país, que estan travessant una de les pitjors onades de fred en els últims anys. «Calefactors trencats, falta d’aïllament i aules sota zero»; així es refereixen els estudiants als seus col·legis i instituts després dels primers dies de classe.

Font: CANAE

A tot això cal sumar les recomanacions sanitàries, que insisteixen en l’obertura de portes i finestres per a reduir les possibilitats de contagi per Coronavirus. Això suposa un hàndicap més a l’hora de fer classe que, al costat de les màscares i la semipresencialitat, dificulta la docència per a milers d’estudiants i professors. Des de la Confederación Estatal de Asociaciones de Estudiantes (CANAE) denuncien aquesta situació a la qual qualifiquen de «insostenible».

En paraules de la presidenta de l’organització estudiantil, Andrea G. Henry, “l’educació és un dret fonamental, i consegüentment, hem de garantir la seva qualitat. No es poden repetir les mateixes imatges de companys i companyes amb mantes i jaquetes en els pupitres”. També declarava que “els estudiants volem donar les classes presencials, però necessitem condicions dignes”.

.

Centres millor preparats

Donada la situació precària de tants col·legis, instituts i altres centres d’ensenyament, des de CANAE reclamen una major inversió que reforci aquestes instal·lacions. Consideren prioritari que tots els centres comptin amb un sistema de calefacció de qualitat i mesures que permetin la docència dins de les seves aules. “Les aules han de ser segures i han d’estar ben equipades per a combatre el fred” afirmava Andrea G. Henry.