Encarna Cuenca nova presidenta del Consejo Escolar del Estado

El Consell de Ministres ha aprovat avui, a proposta del Ministeri d’Educació i de Formació Professional (MEFP), el nomenament d’Encarna Cuenca, fins ara presidenta del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, com a presidenta del Consejo Escolar del Estado (CEE). Substitueix així a Enrique Roca, qui deixa el càrrec després de més de dos anys al capdavant del principal òrgan consultiu en matèria d’Educació.

Encarna Cuenca (Albacete, 1958) és Diplomada en Magisteri, especialitat Ciències, i Llicenciada en Belles arts, especialitat d’Escultura, per la Universitat Politècnica de València. Des de setembre de 2015 és presidenta del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana i, per tant, membre de la Junta de Participació Autonòmica, per la qual cosa ha format part dels treballs i debats del Consejo Escolar del Estado des de llavors.

Cuenca substitueix a Enrique Roca, qui ha deixat el càrrec després de dos anys

Entre 2005 i 2012 va ser directora de l’Organisme Autònom Programes Educatius Europeus (OAPEE), subdirectora general de Aprendizaje a lo Largo de la Vida, directora de la Agencia Sócrates en la Subdirecció General de Programes Europeus i cap de Registro de Centros de la Subdirección General de Programas Europeos, càrrecs tots ells en el Ministeri d’Educació.

Anteriorment, va ser Responsable de Programes Europeus d’Educació i traductora del Gabinet d’Ensenyament i Ús del Valencià en la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència de la Comunitat Valenciana. A més, ha exercit la docència en centres educatius d’Educació Primària i Instituts d’Educació Secundària.

Personalitats de reconegut prestigi

D’altra banda, en haver conclòs el període per al qual van ser nomenats, s’han renovat els llocs de cinc consellers titulars del grup de personalitats de reconegut prestigi. Dos d’ells prorroguen la seva permanència i tres s’incorporen al Consell.

Els nous consellers són Francisco Luna, llicenciat en Filologia Hispànica per la Universitat de Deusto i vicepresident del Consell Escolar d’Euskadi de 2009 a 2013; José Manuel Bar, llicenciat en Filosofia, Ciències de l’Educació i Psicologia, inspector d’Educació i vicepresident de l’associació d’inspectors ADIDE; i Raquel Pérez Sanjuán, directora del secretariat de la Comissió Episcopal per a l’Educació i Cultura de la Conferencia Episcopal Española (CEE) i professora associada de Dret Canònic en Ciències Religioses.

El Consejo Escolar del Estado està format per 107 integrants, entre els quals es troben 12 personalitats de reconegut prestigi

Continuen Nieves Segòvia, consellera des de 2015, doctora en Pedagogia, vicepresidenta de Asociación de Colegios Privados Independientes – Círculo de Calidad Educativa (CICAE); i Maria Luz Sanz Escudero, consellera des de 2008 a proposta del CERMI (Comitè D’Entitats Representants de Persones amb Discapacitat) i sòcia fundadora de la Asociación de Familias de Personas con Discapacidad Auditiva de Navarra Eunate..

El Consejo Escolar del Estado és l’òrgan de participació dels sectors més directament relacionats amb el món educatiu. Es va crear amb la Llei orgànica reguladora del dret a l’educació el 1985. El seu àmbit s’estén a tot l’Estat. Desenvolupa també una tasca consultiva, d’assessorament i proposta al Govern en relació amb els diferents aspectes del sistema educatiu.

Està format per 107 integrants, entre els quals es troben 12 personalitats de reconegut prestigi.