La Fundació Bertelsmann presenta 35 vídeos sobre professions dirigits a estudiants

La Fundació Bertelsmann presenta una sèrie de vídeos d’orientació en els quals 35 professionals expliquen la seva experiència professional en primera persona per a donar a conèixer als estudiants diferents professions, sectors i trajectòries acadèmiques i formatives. Els vídeos són gratuïts i es poden veure al web empresasqueinspiran.es.

Els vídeos estan dirigits a centres educatius, estudiants i famílies i es poden veure al web empresasqueinspiran.es. En aquesta sèrie de 35 vídeos curts (10-12 minuts de durada) es presenten un ampli ventall de professions i estudis amb la intenció d’inspirar als estudiants, despertar curiositat, ampliar les seves aspiracions professionals i desmuntar estereotips.

Els vídeos van ser enregistrats durant l’activitat “Encuentros inspiradores con profesionales” que va tenir lloc a la fi del mes de març i en la qual van participar més de 6.000 estudiants de 100 centres educatius de Madrid i Catalunya.

La Fundació Bertelsmann publica aquesta sèrie de vídeos coincidint amb la recta final del curs per a fer arribar aquest material d’orientació professional a tots els centres educatius i que els equips docents i d’orientació puguin treballar l’orientació acadèmica i professional amb els estudiants en sessions d’orientació, tutories i a través de les diferents assignatures.

Al web empresasqueinspiran.es, els centres educatius trobaran altres recursos complementaris als 35 vídeos de professionals. “L’entorn empresarial canvia a un ritme cada vegada més vertiginós, oferint opcions professionals que en moltes ocasions es desconeixen. Per això, escoltar les experiències reals de professionals de diferents àmbits, ajuda als estudiants a ampliar la seva visió i aspiracions i a triar el seu camí professional amb més informació, reflexió i criteri”, comenta Clara Bassols, directora de la Fundació Bertelsmann.

En els vídeos participen professionals de diferents àmbits professionals com:
enginyeria, arquitectura i construcció; tecnologia i sistemes de producció; biologia i
ciències ambientals; recerca i ciència; sanitat i salut; humanitats; cultura i
esport; ciències socials, jurídiques i empresarials; comunicació, màrqueting i
comerç; imatge i so; disseny i creació; turisme i restauració; i arts escèniques
i espectacles.

Els estudiants podran descobrir professions innovadores al costat d’altres
més tradicionals, totes elles amb projecció de futur

Els estudiants podran descobrir professions innovadores al costat d’altres
més tradicionals, totes elles amb projecció de futur com: lingüista computacional,
psicòleg especialitzat en IA, UX designer, enginyer d’I+D, tècnic de processos,
consultor, científic, investigador, investigadora de materials, arquitecta de solucions
de IA, director d’arts escèniques, entrenador personal, cap de vendes, realitzador d’esdeveniments, entre moltes altres altres professions.

Entre les empreses participants es troben grans corporacions tecnològiques
com CISCO, Ericsson, HP, IBM, Nokia, o QIPRO Solucions; grans companyies de sectors
industrials com com Airbus, Robert Bosch o Sorigue; així com dos de les
denominades big four, KPMG i PWC, empreses del sector financer i jurídic
com a Banc Sabadell i ECIJA Law ant Tech; grans marques dedicades a l’alimentació
i gran consum com Lidl Supermercats o Frit Ravich; i també entitats dedicades
a la recerca com CNIC, Leitat o el Clúster de Materials Avançats de Catalunya; i
startups com Singularity Experts, emprenedors com Bluscus i Saludant, i
exemples de professionals freelance en diferents àmbits.

Aquesta sèrie de vídeos està impulsada per la Fundació Bertelsmann i Empieza Por Educar, amb el suport de J.P. Morgan, la col·laboració de la Comunitat de Madrid, i la implicació de professionals, empreses, associacions empresarials com CEIM i digitals, i altres entitats com el Consorci d’Educació de Barcelona i els Ajuntament de Terrassa, Viladecans i Lleida.